24 miesiące gwarancji
ZAKRES GWARANCJI:
1. Gwarancją
objęte są wady fizyczne Towaru wynikające z przyczyn w nim tkwiących.
2. Gwarancją
objęte są tylko te Towary, które zostały zużyte zgodnie z ich przeznaczeniem.
3. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z nienależytej eksploatacji Towaru
lub z jego nienależytego zamontowania lub z jego nienależytego zdemontowania
lub z jego nienależytego zastosowania, w tym naruszenie, demontaż zabezpieczeń,
opasek, plomb itp.
4. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady,
wynikające z uszkodzeń mechanicznych Towaru, w tym podczas kolizji drogowych
lub innych wypadków lub zdarzeń losowych lub wynikające z jakiejkolwiek
ingerencji w strukturę Towaru.
5. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady ujawnione w Towarach, które nie zostały
zamontowane lub zdemontowane w zarejestrowanych zakładach/warsztatach napraw
samochodowych.
6. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady, jeżeli Towar był eksploatowany w warunkach
przekraczających dopuszczalne normy użycia lub przeciążenia.
7. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady wynikające z transportu Towaru.
8. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady Towaru spowodowane niesprawnością układu
zawieszenia lud innych układów, z którymi współpracuje Towar lub które wpływają
na pracę Towaru.
9. Gwarant nie
ponosi odpowiedzialności za wady jeżeli reklamując wiedział o wadzie w chwili
wydawania mu Towaru.
10. Wadę Towaru
należy zgłosić w ramach tzw. reklamacji.
11. Gwarant
uznając reklamację zobowiązuje się do:
·
usunięcia
zgłoszonej wady
·
lub wymiany na
taki sam Towar,
·
lub Towar o tożsamych
cechach technicznych lub jego część wolną od wad,
·
lub zwrotu
zapłaty za Towar w przypadku braku możliwości wymiany na taki sam lub jego
część wolną od wad.
12. Sposób
załatwienia reklamacji zależy od wyboru
Gwaranta.
13. Termin
gwarancji wynosi 25 miesięcy, nie więcej jednak niż do przebiegu 40.000 km i
biegnie od dnia zakupu Towaru, w miejscu, w którym wystawiono Kartę
Gwarancyjną. Warunkiem skorzystania z gwarancji jest posiadanie przez
reklamującego dowodu zakupu w postaci paragonu albo rachunku albo faktury VAT i
prawidłowe wypełnienie karty montażowej na załączonym formularzu.
14. W innych
wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek
wady reklamujący nie mógł korzystać z Towaru.
15. Przy
obowiązywaniu warunków zawartych w karcie gwarancyjnej strony całkowicie
wyłączają obowiązywanie rękojmi.
Zgłoszenie reklamacji
1. Reklamację
zgłasza się w miejscu nabycia Towaru, w którym wystawiono Kartę Gwarancyjną.
2. Nie wystawia
się duplikatów Karty Gwarancyjnej.
3. Reklamację
zgłasza się na formularzu opracowanym przez Gwaranta i wydawanym reklamującemu
w miejscu nabycia Towaru.
4. Na formularzu
reklamacji musi znaleźć się w szczególności numer serii Towaru, umieszczony na
jego korpusie, podpis i pieczęć mechanika /warsztatu instalującego Towar.
5. Reklamacja nie
spełniająca powyższych wymogów nie podlega rozpoznaniu.
6. Reklamacja
winna być zgłoszona niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni
kalendarzowych od stwierdzenia wady.
7. Przy
zgłoszeniu reklamacji reklamujący okazuje Towar, Kartę Gwarancyjną oraz
oryginalny dowód potwierdzający zakup Towaru.
Czas rozpoznania reklamacji
1. Gwarant
rozpoznaje reklamację w ciągu 14 dni roboczych od daty dostarczenia mu
zareklamowanego Towaru.
2. W szczególnie
uzasadnionych wypadkach, w szczególności, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia
specjalistycznych badań, przed upływem terminu wskazanego powyżej, Gwarant
informuje o wydłużeniu terminu rozpoznania reklamacji o nie więcej niż kolejne
14 dni roboczych.